20 Ekim 2009 Salı

20 Ekim...


Bundan 28 yıl önce, aralık sonu, ocak başı gibi
annemle babam benim için harika bir şey yaptılar.
Belki yılbaşı gecesiydi ve sarhoştular :)
belki hava soğuktu ve ısınmak istediler
ya da belki sadece her karı koca gibi gece oldu ve yataklarına girdiler...
Ama bana en güzel hediyeyi verdiler.
9 ay 10 gün sonra eve kırmızı kafalı bişey geldi.
Gece tuttu annemin sancısı hatırlıyorum. Babam, abimle beni kucaklayıp amcamlara bıraktı.
Bikaç gün sonra eve döndüğümüzde salondaki kütüphaneli çekyatta battaniyeye sarılı bişey yatıyodu.
Annemin içeri gittiği bir ara gizlice kucağıma aldım, hemen geri koydum. 4 yaşındaydım...
Her abla gibi, ben de arkadaşlarımla oynarken istemezdim onu yanımda.
Sebebini bilmiyorum, belki de sorumluluğunu almak istemediğimden...
Hep muzipti şimdiki gibi. Ufacıkken bile hep güldürüdü bizi.
Abim ve kardeşim. ikisi bu kadar komik olduğundan ve ben hep güldüğümden, benim espritüel yanım gelişmedi :) onlar güldüren, ben gülen oldum.
Çok kavga ettik amaaa.... O, boyuna posuna bakmadan kafa tutardı tüm ahaliye. Bizim kardeşler arası emir komuta zincirinin en son halkası olmasına rağmen, emirlere karşı gelir dimdik durur kendini ezdimemeye çalışırdı...
Büyüdükçe, arkadaşlarımla otururken kovalamamaya başladım onu. Çok eğleniyoduk...
Ara sıra çok secret bişeyler konuşacak olup , bahaneyle mutfağa yollamaya çalışırdık elma getir, su getir vs komutlarla. Sonra olayı anlayınca elmayı, suyu falan hazırlayıp, peşin peşin odaya getirir bi dahada gitmezdi :)) Hadi bize elma getir dediğimizde hırkasının içinden çıkardığını biliyorum yaa :)
Herşeyi dinler, bilir asslaa kimseye söylemezdi. Haala da öyle...
Daha daha büyüdükçe, erkek arkadaş dönemi başlayınca düştü yakamızdan :) bulana aşkolsun...
Her kardeş gibi, çook kavga ettik, çok didiştik, birbirimize nefretler savurduk ama koyun koyuna yattık...
Tam benim evlendiğim yaşta evlendi. 21 yaşında. Sonra, herkesin kolay kolay cesaret edemeyeceği birşeyi yaptı ve sadece "anlaşamıyoruz" diyerek boşandı. Hani eskiler derler ya "kumarı yok, içkisi yok, dayağı yok olur mu hiç?" yoktu işte ama anlaşamamışlardı. Baba ocağına geri döndü... Şimdi bekar...
Bu fotoğrafı koyduğum için kızıcak biliyorum. Fotoşopsuz, kilosu belli oluyo falan.Neden koydum?
Babamın bakışı yüzünden. İşte Gökçe bizde hep böyle bir etki yapar.
Şaşırtır, gözlerimizden yaş gelene kadar güldürür. Hiç belli etmez üzüntüsünü, duygularını. Hep güler güldürür...
İnsanları sever, hayvanları daha çok sever. O bebek sayılacak kadar küçükken oturduğumuz bodrum katındaki evimizi fareler basmış, birde yavrulamışlardı. Annemle babam mutfağı boşaltmış fare yavrularını avlarken, o bir köşede "yavrularımı öldürmeyiiin" diye ağlıyordu....
Acıklı bir kedi köpek hikayesi anlatamazsınız ona, dinlemez kulaklarını tıkar.
Arkadaşlarını sever, ama çook sever. Arkadaşlarına 'dostum' der, yeni tanıştıysa 'yeni dostum' der. Güven verir, güvenmek ister...
İnsan annesinin dedikodusunu birtek kardeşiyle yapabilir mesela. Ya da 'kalk gel' diyince gelicek birçok arkadaşın vardır da, bir tek ona borçlanmazsın kalkıp geldiği için...
çoook seviyorum çoook... annemle babama bin kez teşekkür bu hediye için...
bugün doğdu. 28 yıl önce...











28 yorum:

funda dedi ki...

Nice mutlu sağlıklı yaşları olsun sizlerle sevdikleriyle :)

mermaid dedi ki...

burnumun direği sızladı sahiden.

herşeyden azıcık dedi ki...

Senin kardeşin bizimde kardeşimiz :)) İyiki doğdun nice mutlu yaşlara (bu arada kocaman bir aferin ona:)anladı o bunu:))

Anne İş'te dedi ki...

Kardeşin kardeşimiz olsun;nice nice yaşlar,sağlıkla,mutlulukla

oyyyyyyyyy,oyyyyyyyy bu kadar mı güzel anlatılır bak kardeşliğimi özledim...

Kaymaklı Kadayıf dedi ki...

Bir evin bir kızı büyüdüm ben her dakikamda kardeş diyerek.Sonra aht ettim,yalnız bırakmayacağım kadayıfı diye, satırlarını okuyunca ne kadar iyi birşey yaptığımı birkez daha anladım.Nice yaşlar olsun kardeşimize,şansı açık olsun bundan sonraki hayatında.

Bahar ve kızısı Yağmur dedi ki...

ah canım ne güzel yazmışsın gözlerim doldu valla.
allah ayrımasın sizi birbirinizden.
doğum günüsüde kutlu olsun nice yaşlara...

çınar dedi ki...

iyi doğdun gökçe...
sevdiklerinle hep güzel mutlu sağlıklı bir hayat geçirirsin inşallah ... ama benim kardeşim yok özendim şimdi

HaNdE... dedi ki...

ALLAH AYIRMASIIIINNNN :(
off duygu duygu oldum beeeeee :)

öykününannesi dedi ki...

fundacım, inşallaah. teşekkür ederim canım.

mermaid, sorma. okuduktan sonra hatırladıklarım da benim burnumun direğini sızlattı.

fundacım, :)) saol canımm...

dijlecim, saol canım. zaktaydı dimi kardeşliğin :(

kaymaklı kadayıf, deme noolur. benim kafam zaten karışık öyküye kardeş konusunda :/ iyi dilekler için teşekkür ederim canım.

bahrcım, amiin. teşekkür ederim.

çınarcım, çok çok teşekkürler. sen de tek çocuk olmayı yazsana bloğuna. bir istek yazısı olsun bu benim için hı? hakkaten. sonuçta tek çocukların da kardeş kavramını bilmedikleri için eksikliğini de dymadığı söylenir. bu konuda ne diyosun? mikrofon sende...

handecim, amiiiin....

Çiğdemmm dedi ki...

Hep bir kız kardeşim olsun istemiştim, hep ... öyle güsell anlatmışsın ki işte yine istedim, yine hissettim eksikliğini ;(

Allah ayırmasın, Nice güsell yaşlara, birlikteliklere..

svl dedi ki...

Yaa kadın sen nasıl bişeysinn..
Gene gözlerim dolu doluu,nasıl güzel anlatmışsın.İyiki doğmus kardeşin iyiki senin gibi bir ablası var...Benim için öp desem???

öykününannesi dedi ki...

çiğdemciim, senin bebiş kız olurmu dersin? :)

sevalcim, ay nası güldüm şimdi :) ben seni ağlatiim sen beni güldür emi :)) öperim tabiiii....

Sen Gelince dedi ki...

İnsan kız kardeşini ancak böyle anlatabilirdi... Hoş sen tek cümle yazmış olsaydın da ben anlardım... Bilirim canının yarısına sahip olmayı:) Nice nice mutlu yılları olsun... Sevgiler...

Özlem:)))

öykününannesi dedi ki...

özlemcim, :))) dimiii... şans olmalı bu.

keLebek dedi ki...

Gokceciiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiimmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmmm

opuyoruuuuuuuum
en kocamanindan
ve bir o kadar da sariliyorum...

nice mutlu ya$lara..
saglikla sihatle tum tum sevdiklerinle canimcim..
happyy birthdayyyy too youuuu

ps: ben yakiiineen gordum efenim 28 yasina girdigine inanmaya bin sahit.ancak genetik efendim onu da gordum..
annede boyle ablada boyle.
ailecek boyle guzel ve gencler bu kizlar (:

öykününannesi dedi ki...

hahaaa kelebekimmm nası bi genmiş bu yav annem bile genç kız hee? :)))
bizde çok öperiz bitanemm...

Gökyüzünün ömRü dedi ki...

öykününteyzesi iyi ki doğmuş:)
Sağlık mutluluk huzur dolu nice senelere sizlerle sevdikleriyle birlikte girmesi dileğiyle...
Doğum günü kutlu olsun... Hep çok mutlu olsun :)
Sevgiler...

öykününannesi dedi ki...

sağol canımmm, çok teşekkür ederiz. öpüyorum...

nilo dedi ki...

Kardeş gibisi gerçekten yok, doğum günü kutlu olsun....

absalom dedi ki...

e o zmanda
güsel yaşasın...
çok yaşasın gökce.

mum.

:))

dipnöt,
bence yılbaşını kutlamak içindi.

meltem dedi ki...

aaah ah bi kardeş hikayesi ve bi yalnızlık hissi daha:(
hem kendi kardeşsizliğime hem kızımınkine bi ah aaaaah diyorum
iyi ki doğmuş kardeşin
ne güzel abili kardeşli koca bi aile
allah bozmasın emi:)
nice nice yaşlara diyorum
sevgiiiler

öykününannesi dedi ki...

nilocum, teşekkürleeerrr...

absalom, çok güldüm :)))

meltemcim, çınar'ı okusana bir :(

beetlejuice dedi ki...

Oyy bu ne güzel bir anlatımdır böyle. Hep iyi ki bir kız kardeşim ya da ablam yok, evin bir kızıyım derdim. Şimdi bir ablanın eksikliğini hissettim. Nice güzel yaşlara:)

Gökçesii dedi ki...

Doğum günümü kutlayan herkese çok teşekkür ederim :) Çook mutlu oldum :

Ben öyle şanslı bir kardeşim ki... Bunu size anlatamam. Hayatımda ablam olmasaydı napardım bilmiyorum. Onunla geçirilen vakit o kadar güzel o kadar değerlidir ki... Birgün bile sıkıldığımı hatırlamam. En çıkamadığım işlerin içinden o mutlaka çıkar. Bir düşünün hayatınızda "o kesin çözer" diyebileceğiniz kaç kişi var?

Ben torpilliyim abla konusunda. Çocuğuna kardeş düşünenler, düşünmeyin yapın! :) Kavgada ettik terste düştük ama toplasan kaç kere?... Güldüğümüz ve eğlendiğimiz zamanların ise haddi hesabı yok.

Canım ablammmm (sana özel tabir bu biliyosun) :) sana tapıyorum seni çok seviyorum bu yazıyı hergün okurum heralde diye düşünüyorum :)

iyiki doğmuşum iyiki senin kardeşin olmuşum....

Gökçesii dedi ki...

Sevgi Kelebeğiii ablamın kelebekiii :) bende seni çok öpüyorum canımmm çok teşekkür ederim...

#fatma# dedi ki...

kardeş olmak bu kadar güzel anlatılır

Paşa dedi ki...

selam tuğçe geçen gün bu kız nerelerde diyordum bugun kardeşim GeCe nin blogunda senin şablonu görünce ve verdiği linke tıklayınca sen çıktın.
bu blogu bilmiyordum.
sende yorum yazmayınca sandımki girmiyorsun.
kardeşine nice nice yıllar diliyorum çaok güzeldi,etkileyiciydi ve akıcı.

GeCe dedi ki...

allah kardeşinin neşesini ve birlikteliğinizi hiç bozmasın inşallah biraz toplu olabilir ama çok güzelmiş ben bğendim kardesini o sıcacık gülüşü yeter