31 Temmuz 2009 Cuma

o daha bebek...


Okula mı gidicek şimdi...
Külotlu çorap mı giyicek her gün, hani şu kaşındıranlardan...
Nasıl kalkıcak sabahın köründe?
Ben nasıl hem onu hem kendimi hazırlıycam?
Üstelik bir-iki lokma bişey de yemesi lazım...
Kışın soğuk olucak. Sabahın körü nasıl koşucak okul kapısından sınıfına o çantayla...
Kokulu silgi alıcak mı kırtasiyeden?
Uhuyu eline sıkıp top top yapıcak mı?
Ya da silgiyi masaya sürte sürte uzuuun silgi ipi yapıcak mı?
Kantinden çubuk kraker alıcak mı?
Kilitli hatıra defteri olucak mı?
okuma-yazma mı öğreniceeek :)
Hani şu 'kütüphaneci kolu-spor kolu-beslenme kolu vs'  bantları vardı kolumuza taktığımız,
var mı haala o kol'lardan...
Kırmızı kurdele var mı haala?
Minik renkli kolanyalar vardı, leblebi tozu satan amcalar vardı, meybuz vardı,
yoktur dimi artık...
Bir sayfa sağ yan yan çizgi, bir sayfa sol yan yan çizgiyle başlamazlar artık heralde...
Niye pantolon giyemiyorlar ki kızlar.
Daha o eteklerini toplayamazkii...
Üşür, uykusu gelir, sıkılır, yorulur...
O daha bebek...


27 yorum:

ELÇİN'İN YERİ dedi ki...

bir güzel oturdum ağladım...
o nasıl bir masumluktur...
huzurun karşılığı olan resimlerden...
ve evet hala yan çizgiyle başlatıyorlar...
ve okula göre değişiyor.bazılarında kızlar pantalon giyiyor

Anne İş'te dedi ki...

hakikatten değil mi?Ama hepsi olacak ve bu kaygılar yerini ilk hecelere,kelimelere,tebeşir tozlarına,yeni kız arkadaşlara,okuma bayramlarına bırakacak..Tıpkı senin olduğu gibi..tıpkı bizim olduğu gibi..Tıpkı annelerimiz gibi...

Selamlar Tuğçe'cim:)))

tuğçeadaş dedi ki...

Elçin, sorma burnumun direği sızlıyo düşününce.
bizim okulda etek giyiliyo. Öykü de en çok buna seviniyo :)) sevgiler...

dijlee, senin postlara yazacak bişey bulamadım :))
bi baktım birine kızmış 'sen yoluna, ben yoluma' demiş
bi baktım biriyle dertleşmiş 'tedaş-telaş' demiş :)
deli kız! çözemedim vallaaa:))) öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Allah zihin açıklığı versin. :) Büyükler böyle derdi, okula giderken.

Maşaallah çok tatlı bir kızınız var. Hayranlıkla izliyorum postlarınızı.

Kolaylıklar

tuğçeadaş dedi ki...

ümidim, amiiin....çok teşekkür ederim.
Bimukabele derdi büyüklerimiz eskiden :))

Unknown dedi ki...

ah deme annesi öyle hüzünlü hüzünlü okudum yazıyı seneye aynı şeyleri ben de düşüneceğim çünkü :(
ama yine de hayırlısıyla biryerden başlayacaklar taaaa 20 li 30 lu yaşlara kadar hem de :)

tatlı Öyküye başarılar bütün tahsil hayatı boyunca :)
hem ayrıca şu geldi aklıma ne fotoğraflar çıkar ama Öykü ve okul hayatından ama :)))

öykününbabası dedi ki...

hakkaten ama ya
hakkaten o daha bebek

Adsız dedi ki...

gözlerim doldu benim neden ki :(
O nasıl güzel o nasıl masum bir bebek hem de...
Dilerim üşümez çok..Sabahları uyanırken zorlanmaz...Okula alışır hiç sorun yaşamaz...
Kıyamam ki ben ona baksanıza şu şeker yanaklara sarılıp uyuduğu oyuncağına...
Öper misin annesi o yanaktan benim yerime :)

keLemek dedi ki...

bende demistim ya
ayni seyi
'okula mi gidicek simdi oykus'
gercekten mi yaa..diye
gider gelir kocaman olur abla bile olur
yapar herseyi
guzel kavruk (:

SiL BaştaN dedi ki...

Öncelikle ne güzel bir serüvene başlayacaksınız...

Kokulu silgi, olmalı hemde en pembesinden. Evet pantolon giymeli kızlar. Yan çizgiler artık yok (yeğenden biliyorum)el yazısı yazacaklar. Vs.vs.vs... diye uzayacak.

Tasa da olacak, en çokta mutluluk olacak okumyı sökünce hele neşe dolacak...

Sevgilerimle öpüyorum Öykü'yü en kocamanından...

selin dedi ki...

yok canım artık yan çizgiler yerine dalgalar geldi:):):)

üzülme annesi o bebeğe bakacak bebek gibi öpüp koklayacak öğretmenleri olacak::)



umarım...

sevgiler:)

denizanasi dedi ki...

valla ağlarım ben de:( biz de gelecek sene bu düşünceler içinde olacağız. ben de tetdirginim. bu çocuk nasıl yapacak? tuvaletini yapabilecek mi? arkadaşlarıyla iyi anlaşabilecek mi? sıkılacak mı? ah ah ::(

funda dedi ki...

ah o bebek bir gün evlenicek :) biz de yaşlanıcaz tabi..

svl dedi ki...

Annesi sen hiç merak etme kıyafetleri giyince biranda kocaman bi kız olucak öykü.Tabiki anne olarak böyle hissetmen çok çok doğal.Sonucta o ne kadar büyürse büyüsün senin hep bebeğin olacak .Bu arada senin dedikelerinden bi meybuzlar yok sanırım :D

Tarkanın Annesi dedi ki...

Doğan büyüyor misali insan bunları okurken sanki daha dün aynı şeyleri biz yapıyorduk bugün oldu çocuğumuz yapıyor gibi geliyor ne hızla geçiyor herşey çok garip bir ikilem. İnsan geçtiği izorluklardan çocuğu geçmesin istiyor keşke öyle olsa herşey güzel geçse umarım öyle olur.

tuğçeadaş dedi ki...

fundacım, dimiii... iki saço örgülü ve krdeleleli bi öyküş fotoğrafı bende bekliyorum o günleri :)

öykününbabası, :(

gökyüzünün ömrü, öptüm gitti :)

kelebekim, yaaa geldi çattı. 2 ayımız var şunun şurasında...

silbaştan, bizde öperiz çok...

melankolia sln, inşallah canım.bende umarım :)

denizanası, alışana kadar zorlanıcaz maaaile...

fundaaa, dur yahuuu :)))

sevaaal, minik kolanyalardan varmı yaav,istiyorum ben :)

Tarkanın annesi, inşallah kolayca alışıverir. Teşekkür ederiim:)

herşeyden azıcık dedi ki...

Nasıl başlamış nasıl bitirmiş anlamıyacaksın bile bende korkardım ama seni bile istemiyorlar sonra bütün hayatları okul oluyor üzüntü verici evet üzülme desem bile üzüleceksin ben hala üzülüyorum

Adsız dedi ki...

yav bir yanlışlık olmuş ben yorum yapmıştım melankoliasln(yani kardeşim)yapmış görünmüş..cık cık cıııık:)

Çınar dedi ki...

Öykü okula gidecek annesi. Okuma yazma öğrenecek. Sonra sınavlara girecek çıkacak. Girecek çıkacak...

Sonra bir bakmışsın üniversiteye gidecek.(oohoo deme lütfen göz açıp kapayıncaya kadar çabuk geçecek yıllar) Sonra kendine dönüp bi bakacaksın ki... Hala acaba üşüdü mü, Terlemiş midir? Suratı asık geldi. Birşeye canı mı sıkıldı? diye kaygılanmaya devam ediyorsun. Biliyorum. Çünkü böyle oluyor. Anne olmak böyle birşey.

Tatlı kızına başarılar ve zihin açıklığı diliyorum okul hayatında

Sevgiler

Arya's Mommy and Daddy dedi ki...

yasasinnnnnnn artik okullu bi abla olacak benim Oykushummmmm!!! cok guzel olcak Rozzzzzzzz :)))

çınar dedi ki...

o daha küçük ama söylenenlere göre sana hep bebek gelecek hiç büyümeyecek ama her yaşanan ilk güzel ve ayrı keyiftir sanırım. o açıdan bakmaya çalışmak mı lazım bilmem

xxx dedi ki...

çok hüzünlü yazmışsın, okuyunca benm fıstık aklımaa geldi.. ne kadar çabuk büyüyolar değil mi?
allah zihin açıklığı versin, okuma şevki versin, okulu çok sevsin.. çabuk alışsın, ağlamasın ilk gnlerde.. herşey güzel olsn güzel kızın için..

Primarima dedi ki...

Önümde bunları düşünmek için bir kaç yıl daha var ama bir tugaf oldum doğrusu:)
Fotoda yazının üstüne fena yapıyor zaten adamı :)

ÇAğ dedi ki...

Of of nasıl anlatmışsın duygu selinde boğdun beni Tuğçeeee...
Öptüüüm

svl dedi ki...

Canım arayış içerisindeyim,bikaç yere sordum okul sezonu gelir dediler.Bulunca bidolu avuç yollucam sana.öpüyorumm çokk

meltem dedi ki...

ay kurban olurum okula mı başlıyo prenses..
lüleri örgü olmuş düşündüm de gözlerim doldu
maşallaah..

GeCe dedi ki...

anneler kızamıyor çocuklarına ablam da böyleydi ama okulda daha da eğlenecek bence güzel gececek inşallah